کد خبر: ۸۶۵۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶ 21 June 2020

جریمه دیرکرد کتاب های امانتی ایام کرونا دریافت نمی شود

تابناک/مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان از افزایش خودکار زمان عضویت اعضا به مدت چهار ماه خبر داد و گفت: بازه زمانی امانت منابع نیز به یک ماه افزایش می یابد و بابت دیرکرد منابع به امانت رفته نیز جریمه ای دریافت نخواهد شد.

پریسا کرمی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به میزبانی کتابخانه های عمومی استان گیلان از اعضا همزمان با آغاز فصل تابستان، اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هماهنگی با ستاد مبارزه با کرونا، در سومین مرحله از بازگشایی کتابخانه ها، اعضا و مراجعان می‌توانند از امروز، اول تیرماه به ۹۹ باب کتابخانه‌های عمومی سراسر استان مراجعه کنند.

وی با تاکید بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری، افزود: فضاها و بخش‌های مختلف کتابخانه تغییر خواهد یافت، بخش مخزن کتابخانه به صورت بسته اداره خواهد شد و سالن‌های مطالعه در کتابخانه‌های عمومی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تغییر در چیدمان میز و صندلی‌های مطالعه فعال خواهند بود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، با بیان اینکه استفاده اعضا از سالن های مطالعه با رعایت نوبت امکان پذیر است، متذکر شد: اجرای برنامه‌های فرهنگی به شکل حضوری(جمع خوانی، نقد کتاب، نشست کتابخوان و...) تا اطلاع ثانوی ممنوع خواهد بود و لذا کتابخانه‌های عمومی برنامه‌های ترویجی و فرهنگی خود را در فضای مجازی اجرا خواهند کرد.

کرمی از افزایش خودکار زمان عضویت اعضا به مدت چهار ماه خبر داد و گفت: بازه زمانی امانت منابع نیز به یک ماه افزایش می یابد و بابت دیرکرد منابع به امانت رفته نیز جریمه ای دریافت نخواهد شد.

وی با بیان اینکه بخش نابینایان و ناشنوایان نیز کماکان تعطیل خواهد بود، اضافه کرد: حضور اعضای کودک در این مرحله از بازگشایی امکان پذیر نیست، اما والدین می توانند کتاب های مورد نیاز فرزندان خود را امانت بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار